Google Posts waardevolle toevoeging voor Google My Business

Enige tijd geleden heeft Google “Posts” (“Berichten” in het Nederlands) toegevoegd aan Google My Business. Dit is een waardevolle toevoeging voor branded search. Zoals de naam al zegt kun je berichten toevoegen aan de Google My Business-vermelding die als een soort reclame worden weergegeven.

Voorbeeld van een Google Post

Weergaven van een Google Post op een desktop.

Aanbieding, evenement of gewoon een leuk bericht

De standaard Post is een bericht van 100 tot 300 woorden met daarbij een toepasselijke foto. Doe je dit op een leuke manier, dan valt de Google My Business-vermelding meer op en kan het aantal doorkliks verhoogd worden.

Uiteraard is de optie “Een knop toevoegen” eigenlijk geen optie, maar een verplichting: je wil tenslotte dat bezoekers doorklikken. Dat geeft meteen de mogelijkheid om aan die link utm-codes toe te voegen, zodat je kunt meteen hoe vaak er op welke Post wordt geklikt.

Het is ook mogelijk om van een Post een evenement te maken. Vink je die optie aan, dan kun je een start- en einddatum en tijden ingeven. Bijvoorbeeld de uitverkoop of een tijdelijke aanbieding.

Aantal woorden en formaat foto

Het aantal woorden van een Post moet tussen 100 en 300 liggen. De eerste 100 woorden worden weergegeven bij de Google my Business-vermelding. De rest is te zien als er op het bericht wordt geklikt.

De afbeelding moet minimaal 250×250 pixels zijn en maximaal 750×750 pixels. We raden dan ook aan om dat laatste formaat te gebruiken. Op verschillende devices en in verschillende weergaves, kan de foto dan beter worden weergegeven en bijgesneden. Dat bijsnijden gebeurt trouwens naar het midden van de foto, dus zorg dat hoofden bijvoorbeeld niet al te veel worden afgesneden.

Een aangeklikte Google Post

Volledige weergave van een Google Post op de desktop.

Aanvullende tips voor het gebruik van Google Posts

  • Google Posts blijven 7 dagen staan en worden dan gedeactiveerd. Er moet dus aandacht worden besteed om het niet alleen actueel maar überhaupt “in leven” te houden. Evenementen blijven overigens wel staan totdat het evenement is afgelopen.
  • Animated gifs en video kunnen momenteel niet worden gebruikt. Alleen foto’s dus.
  • Er kunnen maximaal 10 posts tegelijk worden geplaatst. Deze komen in een carroussel terecht.
  • De URL’s die in Google Posts worden gebruikt, worden niet geïndexeerd door Google
  • Nog niet alle categorieën websites kunnen deze functionaliteit gebruiken, zoals hotels.

Conclusie Google Posts

Google Posts is een waardevolle aanvulling op Google My Business. Door dit goed in te zetten en de resultaten te testen, kan branded search meer doorkliks en een hogere conversie opleveren. Wij adviseren daarom er zeker mee aan de slag te gaan.

Meer weten? Neem dan contact met ons op.

 

 

 

Reacties zijn gesloten.